Παρθένης: ο αγαπημένος ζωγράφος των πλαστογράφων !

Με αφορμή την δικαστική διαμάχη του μεγαλοεφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη με τον Οίκο Δημοπρασιών Sothebys και τα δικαστήρια που αναμένονται να γίνουν στο Λονδίνο τον χειμώνα έχει προκύψει ένα μεγάλο θέμα σχετικά με τα πλαστά έργα και δει εκείνα που ανήκουν στον γνωστό και καταξιωμένο ζωγράφο τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Άλλωστε ο Παρθένης όπως και ο Μόραλης ανήκουν σε μια κατηγορία σίγουρων για την επενδυτική τους αξία έργων και για τον λόγο αυτό ολοένα και περισσότεροι εφοπλιστές και επιχειρηματίες επενδύουν σε πίνακες αυτών των ζωγράφων. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που ο Παρθένης εκτός από αγαπητός στους συλλέκτες γίνεται ολοένα και περισσότερο μάλιστα στους πλαστογράφους. Η υπόθεση Διαμαντίδη δείχνει περίτρανα πως έργα του καταξιωμένου ζωγράφου έχουν πλαστογραφηθεί και ταυτόχρονα μπόρεσαν να ξεγελάσουν ακόμη και τους ειδικούς του Οίκου Sothebys ! Μάλιστα όπως έγινε γνωστό δεν είναι μόνο η Παναγία με τον εσταυρωμένο που αγοράστηκε έναντι του ποσού των 950.οοο λιρών αλλά και άλλο ένα έργο που αγόρασε ο εφοπλιστής  στην ίδια δημοπρασία και η τιμή του έπιασε τις 674.000 λίρες. Την ίδια στιγμή που καταξιωμένοι Οίκοι δημοπρασιών τόσο στην Ελλάδα και πολύ περισσότερο στο εξωτερικό απορρίπτουν τουλάχιστον ένα 30% των έργων καθότι τα θεωρούν πλαστά. Σύμφωνα με τους ειδικούς ένας από τους κύριους λόγους που ο Παρθένης έχει γίνει αγαπημένος των πλαστογράφων είναι η τεχνοτροπία που ακολουθούσε. Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες συζητήσεις ένας δεύτερος ζωγράφος που πάλι λόγο της τεχνοτροπίας του μπορεί να πλαστογραφηθεί είναι ο Γιάννης Μόραλης. Δεν αποκλείεται μάλιστα όπως αναφέρουν οι ειδικοί να δούμε στο μέλλον κάποιους πλαστούς πίνακες του διάσημου ζωγράφου να βγαίνουν ακόμη και σε δημοπρασίες. Το παν σε μια τέτοια αγορά, προκειμένου να αποφευχθούν οι δικαστικές έριδες όπως στην υπόθεση Διαμαντίδη- Sothebys είναι πάντα όσοι θέλουν να αγοράσουν ένα τέτοιο έργο να έχουν πάντα κοντά τους έναν πολύ καλό ειδικό σα θέματα Τέχνης. Πόσο τυχαίο είναι το παράδειγμα επιχειρηματία και μεγαλοκατασκευαστή που είναι και μανιώδης συλλέκτης έργων Τέχνης το 1997 όταν ξεκίνησε σε δημοπρασία να χτυπά έναν πίνακα του Παρθένη ξεκινώντας τον από τα δώδεκα εκατομμύρια δραχμές και τον έφθασε στα είκοσι εκατομμύρια δραχμές. Τότε όμως δέχτηκε ένα τηλεφώνημα από τον δικό του ειδικό και αμέσως απέσυρε την πρόταση του!