Ένα χειροποίητο κεφάλι από τερακότα που τοποθετήθηκε σε ένα πέτρινο άγαλμα της Παναγίας με το θείο βρέφος έξω από έναν καθολικό ναό στο Οντάριο του Καναδά έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, με κάποιους να το χαρακτηρίζουν την «χειρότερη απόπειρα αποκατάστασης έργου τέχνης» μετά από τη διάσημη αναπαλαίωση τοιχογραφίας του Ιησού στην Ισπανία από μια ατάλαντη… γιαγιά.
Εδώ και περίπου μια δεκαετία, το προαύλιο του ναού Ste Anne des Pins στο Σάντμπερι κοσμεί ένα λευκό άγαλμα με την Παρθένο και το θείο βρέφος στην αγκαλιά της. Ωστόσο, πριν από έναν περίπου χρόνο, το όμορφο αυτό έργο τέχνης έπεσε θύμα βανδαλισμού, με αποτέλεσμα το κεφάλι του μικρού Ιησού να κοπεί και να κλαπεί από τους ιερόσυλους.
Το άγαλμα του θείου βρέφους παρέμενε ακέφαλο εδώ και μήνες, καθώς τα οικονομικά της εκκλησίας δεν επέτρεπαν την άμεση κατασκευή ενός άλλου στη θέση του, εργασία που θα κόστιζε περίπου 9 χιλιάδες ευρώ. Γι’ αυτό ακριβώς, όταν μια ντόπια καλλιτέχνιδα, η Heather Wise, χτύπησε την πόρτα του ιερέα του ναού και του πρότεινε να προσπαθήσει να αποκαταστήσει η ίδια το έργο, εκείνος δέχτηκε χωρίς κανέναν δισταγμό, παρά το γεγονός ότι η γυναίκα παραδέχτηκε ότι είχε ελάχιστη εμπειρία στην γλυπτική.
Η καλλιτέχνιδα, η οποία είχε κάνει μερικά μαθήματα γλυπτικής στο κολέγιο αλλά δεν είχε δουλέψει ποτέ με πέτρα, επέλεξε αρχικά να χρησιμοποιήσει την τερακότα και εργάστηκε ακούραστα για να δημιουργήσει εκ νέου το κεφαλάκι του μικρού Ιησιού. «Η δημιουργία ενός αγάλματος του θείου βρέφους για μια εκκλησία είναι μεγάλη τιμή για μένα» είχε δηλώσει κατά την κατασκευή του έργου, το οποίο μάλιστα σχεδίαζε να αναπαράγει με πέτρα σε μεταγενέστερο χρόνο, ίσως το επόμενο έτος.
Ωστόσο, παρά την αφοσίωση και την προθυμία της Wise, όταν η δημιουργία της τοποθετήθηκε στο άγαλμα πριν από περίπου δύο εβδομάδες, βρέθηκε αντιμέτωπη με την κοροϊδία και τα επικριτικά σχόλια των κατοίκων της περιοχής. Ο λόγος; Η εμφανής ομοιότητα του καινούργιου προσώπου του Ιησού με τη… Μάγκι Σίμπσον (την κόρη της γνωστής οικογένειας καρτούν).
Οι χαρακτηρισμοί που χρησιμοποίησε η πλειοψηφία των ενοριτών για το έργο της ήταν αρκετά προσβλητικοί με κάποιους να το αποκαλούν «έκτρωμα» και άλλους να ευχαριστούν τον Θεό που το άγαλμα της Παρθένου έχει τα μάτια του κλειστά!
Όσο για την ίδια την καλλιτέχνιδα, αυτή επιμένει ότι η πρώτη της προσπάθεια είναι αρκετά καλή, και ότι ο λόγος που αντιδρά ο κόσμος είναι η διαφορά… χρώματος του κεφαλιού με το υπόλοιπο άγαλμα. Μπορεί λοιπόν να μην τα καταφέρνει και τόσο καλά με την αποκατάσταση έργων τέχνης, αλλά από αυτοπεποίθηση δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς ότι … σκίζει!